2015. szeptember 23., szerda

Profiterol

  A croquembouche után egy profiterol készítése higgyétek el, gyerekjáték! A tésztareceptünk már pipa. Hivatalosan tejszínhabbal töltik (egyszerűbb, csak sok habfixálót kell rakni hozzá) a profiterolt, én viszont szeretem a vaníliás krémmel is ami szintén pipa (hiszen lehet pudinggal tölteni, vagy a korábban használt krémes krémporral is!). Így igazából egyetlen nehézségbe ütköztem: méghozzá a csokoládéöntetbe, ami a koronája az éke és úgy amúgy szerintem a lelke a profiterolnak! Egyik ismerősünk olyan profiterolt árult, amit sajnos nem tudtam máig leutánozni, viszont a 4 féle (igen, 4 kísérlet után találtam meg ezt) csokoládékrém után úgy döntöttem ez lesz a nyerő ;)

A kép minőségének oka a telefonom, továbbá hogy a halmot nem sikerült lefényképezni mert lábakélt a család gyomrába... Élőben egyébként sötétebb a színe a csokinak

Hozzávalók az égetett tésztához:
-2,5dl víz
-120g margarin/vaj
-150g finomliszt
-1 csipet só
-1 teáskanál k.cukor
-4 egész tojás (közepes méretű, ha túl kicsi lenne akkor 5db)
Hozzávalók a töltelékhez:
-tejszínhabos töltelékhez 3-4 dl habtejszín és kb 4 evőkanál porcukor, valamint 2 zacskó habfixáló (ha van esetleg habszifon a lakásba, akkor azzal egyszerűbb tölteni és és abba nem kell a fixáló!)
-a képen láthatóak 6dl tejből főzött, buorbon-vaníliás pudinggal van töltve (fecskendővel)
Hozzávalók az öntethez:
-1 csomag csokoládés pudingpor
-6dl tej
-3 evőkanál cukor
-5-6dl habtejszín (amennyiben növényit veszünk abból többnyire fél litert lehet kapni, ha pedig sima habtejszínt abból szintén többnyire fél literes vagy 2dl-es kiszerelések vannak)
-10 dkg olvasztott étcsokoládé felolvasztva (kb 60%os elegendő) vagy 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

Elkészítés
Az égetett tészta elkészítése megegyezik a Croquembouce-val, amit ITT lehet megnézni.

Töltés előtt várjuk meg míg kihűlnek, utána egy szúró eszközzel (én például egy fecskendőt vettem 25 forintért a gyógyszertárban) megtöltjük a krémmel. Fecskendő nélkül üssünk egy kis lyukat rajta például robotgép kanalával. A pudingot habzsákkal és a legvékonyabb csővel töltöttem meg. Mivel kicsit folyékony, a lyukakkal felfelé tettem a tálba, hogy ne kerüljön az aljára a töltelék a golyócskák helyett!

Az öntet elkészítése szerencsére gyorsan megy. Felolvasztjuk a 10 dkg étcsokoládét, ha van otthon -én vízgőz fölött szoktam-. Megfőzzük a tejjel és a cukorral a pudingot a szokott módon, majd elkeverjük az olvasztott csokoládéval. Ha valamennyire kihűlt, felverjük a tejszínt cukorral (ha cukrozatlan tejszínt használunk). Amennyiben inkább kakaóport használunk, most hozzáadjuk felverés közben a két evőkanálnyit, s porcukorból is legalább ennyit, hogy ellensúlyozzuk az ízeket. 
Ha a pudingunk már nem meleg, pár kanálnyi habbal fellazítjuk, majd óvatosan elkeverjük az egészet. Egy habos, bár kissé folyékony masszát kapunk, amit elterítünk a profiteroljainkon. Ez a mennyiség 2 edényt igényel (elég sok a golyó, és plusz a szósz rá).

A végén ütögessük kicsit a tálat/dobozt az asztalhoz (ne törjük el!:) ), hogy alulra is jusson a csokoládéöntetből.

Éjszakára hagyjuk a hűtőben állna, másnap tálalható.

Bon apetit!;) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése