2014. július 6., vasárnap

Almás pite

   Korábban nem próbálkoztam a pitével sem, mert nem szerettem gyúrni és azon aggódni, összeáll-e valaha a tészta és szép lesz-e?
Ezt a receptet a neten találtam, majd az első sütés után átalakítottam és így nagyon-nagyon finom és egyszerű lett! Külön jó benne, hogy a tetejére ki is nyújthatjuk a tésztát, de ha akarjuk -mint a képen látszik - kicsit dizájnolhatjuk is ;)! Ezt a nagy lyukú sajt/krumplireszelőn reszeltem rá, nagyon szépen megpirult, és csini is lett:)


Hozzávalók:
A tésztához:
- 40 dkg liszt
- 8 dkg cukor
- 1 citrom héja
- 2 db tojás
- 20 dkg vaj/margarin + a tepsi kenéséhez
- 1 tojás a tetejére (ha reszeljük a tésztát, nem kell rá!)
- Fél mokkáskanál só (nagy csipetnyi)

A töltelékhez:
- 8 közepes alma (kb 75-100 dkg)
- 10 dkg darabolt dió/mandula
- 16-20 dkg (kristály)cukor (alma savanyúságától függ)
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2 teáskanál őrölt fahéj+ megszórni a tetejét
- 5 dkg vaj

A lisztet és a sót elkeverjük, majd a puha vajat (mikrózhatjuk is, csak ne olvasszuk fel teljesen) elmorzsoljuk a tésztával, majd összegyúrjük a 2 egész tojással, cukorral és a citromhéjjal. Berakjuk 1 órára a hűtőbe vagy a mélyhűtőbe, hogy keményebb tésztát kapjunk.

A töltelékhez a hámozott és csumázott alma nagy részét lereszeljük a krumpli reszelőn, a maradékot pedig felkockázzük. Így lesz benne homogén állagú és harapható is! Persze lehet mindet kockázni, vagy reszelni:). A dió nagy részét ledaráljuk, a maradékot pedig vagy apróra vágjuk, vagy a sodrófával egy zacskóban jól megütögetjük, így nagyobb-haraphatóbb darabokat kapunk. A cukorral óvatosan! Az almáktól függ. Én idared almát használtam hozzá, de bármit lehet... Szórjuk rá a fahéjat és a cukor nagy részét. Keverjük össze, és kóstoljuk meg! Nekem 15 dkg minimum kelleni szokott, de volt, hogy mind a 20 dkg cukor kellett hozzá. Végül hozzáadjuk a vaníliás cukrot és a vajat, majd jól összekeverjük.

Ha letelt az egy óra, kettévágjuk a tésztát. A két harmadát kinyújtjuk és a vastagon kivajazott tepsibe fektetjük, úgy hogy az oldalára is felérjen valamennyire a tészta. Ha elszakad, nem kell aggódni, mert csipegessünk a másikból és tömködjük be a lyukakat:). Borítsuk rá a tölteléket, szórjuk meg még egy kiskanál fahéjjal, amjd reszeljük rá a maradék tésztát. 
Ha hagyományos tésztát szeretnénk, akkor nyújtsuk ki a maradék tésztát, szúrjuk meg villával a tetején, kenjük meg tojással és mehet szintén a sütőbe. 180fokos előmelegített sütőben kb 45 perc! Ha nagyon pirulna a teteje, mérsékeljük 160 fokra.

Nagyon hamar elfogy:) Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése