2014. január 26., vasárnap

Brokkolikrémleves

Az az igazság, hogy nem nagyon vagyok oda a levesekért... Pontosabban a hagyományos levesekért:)! Persze, szeretem a jó gulyáslevest, de ha utána a kedvenc rántotthusim van, akkor sajnálom, ha az eltelít... Viszont a krémleveseket imádom! Ezt a levest több recept összeollózásával találtam ki, aszerint, hogy mit szeretek vagy éppen mit kaptam a boltban:) Lehet még például megbolondítani egy kis fokhagymával (1-2 gerezd zúzott fokhagyma), vagy egy szál zellerrel. De szerintem így is nagyon finom, és a kezdők is egyszerűen meg tudják csinálni!

A kép Torkos kuckótól van, ugyanis ELTŰNT a hűtőből a leves... :D


Hozzávalók:
-       fél kg brokkoli (fagyasztott), vagy egy friss csokornyi fél kg-s (szárral együtt árulják)
-      8dl víz (annyi hogy ellepjen mindent, ez lehet 1 liter is!)
-      2 zöldségleves kocka
-      1 póréhagyma
-      1 óriási krumpli vagy 2 normál méretű (kb 30 dkg)
-      2 dl főzőtejszín
-      Só, bors, vegeta
    Elkészítési idő: max. fél óra

A vizet a leveskockákkal együtt felforraljuk. Bele kockázzuk a megpucolt krumplit és hagyjuk, hogy puhuljon egy kicsit. Ha friss brokkolit használunk (amit a szárral együtt vettünk), akkor a szárát is megpucoljuk és beleaprítjuk. Akkora vagy kisebb karikák legyenek, mint a krumpli, így egyszerre fő meg. Belekarikázzuk a megpucolt póréhagymát (a fonnyadt vége kuka!). Ízesítésként kis só-bors-vegeta mehet ekkor is bele. Fedő legyen rajta.
Ha megfőtt minden (kb 15perc), a rózsáira szedett brokkolit beletesszük, s puhulásig (5-10perc) tovább főzzük (attól függ, hogy fagyasztott vagy friss). Utána a gázról levéve összeturmixoljuk –én bot mixerrel szoktam a lábosban-, felöntjük a főzőtejszínnel. Újraforrásig még főzzük, ízesítjük ha még kell és kész isJ!

FONTOS: ha friss brokkolit veszünk a boltban/piacon, figyeljünk rá, hogy ne legyen barna, hanem szép zöld! A barnából ugyanis semmi jó nem sül ki sajnos (tapasztalat…). Ha nem találunk szépet, vagy nagyon drága lenne, akkor a fagyasztott változatból is nagyon finom, abban többnyire szár sincs!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése