2013. december 18., szerda

Tojáslikőr

     Éljen a gasztroajándék:)!! Tavaly sok év után először próbálkoztam a likőrkészítéssel és akkora sikere volt, hogy idén tojáslikőrre adtam a fejem! Remélem kipróbáljátok, pár nap alatt szuperül összeérnek az ízek (de egy napi állás után is boldogan fogyasztja mindenki:)).
Sokféle recept található a neten, én összeollóztam háromból azt, amit most olvashattok. Szép üvegbe csomagolva remek ajándék.




Hozzávalók: (körülbelül 8 dl lesz belőle)
- 5 tojás sárgája
- 1 vaníliarúd
- 20 dkg porcukor (én elfelejtettem venni->kristálycukrot kávédarálóban megdaráltam:))
- 3 dl tej
- 2 dl habtejszín (nem a növényi cukrozott)
- 1.5-2 dl vodka (ízesítetlen)

     A tejet és a tejszínt a vaníliarúd kikapart belsejével és a" héjjal" együtt összeforraljuk, beleteszünk 10 dkg cukrot is. Ha épp 250 ml-s habtejszínt kaptunk, semmi baj! Fél dl-vel csökkentsük a tej mennyiségét. Hagyjuk kihűlni.
    Az 5 tojás sárgáját habosra keverjük a maradék cukorral. Ha kihűlt a tejes-vaníliás keverékünk átszűrjük, mert a vaníliarúd miatt barnás darabkák is belekerülhettek. Utána óvatosan kevergetve KÉZI habverővel (robotgép itt tilos!) elkeverjük. Végső lépésként hozzáöntünk 1.5 dl vodkát, de ha erősebbre szeretnénk, akkor mehet bele egyből a 2 dl! 
Többnyire egyébként tiszta szeszt használnak a készítésnél, de azt sajnos aranyárban mérik a gyógyszertárban, és bár azt hallottam, hogy a Metro áruházakban is kapható, nem volt kedvem kimenni érte... Én amúgy sem szeretem a nagyon erős alkohol ízt. Tavaly és idén is az IKEA-ban vettem ilyen üvegeket és dugókat, de az alap cél a csatos üveg volt (amit lehet kapni a neten vagy a Butlers boltokban is). Egy masnival átkötve, máris adható ajándék!

    Ajánlom bárkinek az elkészítését, ha már nem megy a vásárlás, de mégis valami személyeset szeretnénk! Elkészítési ideje 1 óra, de a leghosszabb rész, hogy a tejes-tejszínes keveréket kihűtsük. Ajánlott 1-2 nappal átadás előtt elkészíteni persze, így összeérnek az ízek. 2 hónapig biztos fogyasztható, de nem hinném, hogy bárkinél is addig elállna ;).

Fogyasztás előtt felrázandó, mert a vaníliaszemek az aljára ülepedtek!
Egészségetekre! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése