2013. október 16., szerda

Borsós tészta - villámvacsora!

 Végre itt az első olyan recept, ami NEM édesség:)! Sajnos úgy hozta az élet, hogy IMÁDOM a tésztát - olasznak kellett volna születnem!-, ezért minden tésztareceptre vevő vagyok, ha pedig hamar elkészül... szuper;)
Ez a borsós tészta pont ilyen. Nagy része megtalálható a hűtőnkben, ami pedig nem, abból be szoktam vásárolni előre;) Az alap recept 2 személyre szól, én viszont családi mértékre számoltam át, az egyszerűség kedvéért mindkét adagot leírom!


Családi mennyiség (min. 3 fő):                                      Két személyes vacsora:
- 30dkg fagyasztott zöldborsó                                          - 12 dkg zöldborsó
- 5 dl főzőtejszín                                                              -  2 dl főzőtejszín
- 20 dkg bacon                                                                - 1 vagy fél csomag bacon (én húsimádó vagyok)
- 2 kisebb fej (nem mini!) vöröshagyma                            - 1 fej vöröshagyma 
- 5-8 dkg vaj/margarin                                                     - 2,5 dkg vaj/margarin
- fél kg penne tészta                                                         - 25 dkg penne tészta
- só, bors, petrezselyem                                                   - só, bors, petrezselyem

Feltesszük a tésztavizet forrni, míg elkészítjük a többi hozzávalót.
Először is egy kis olajon megpirítjuk a kockára vágott baconszalonnát egy serpenyőben, majd kiszedjük egy kis edénybe.
A maradék olajhoz hozzáadjuk a vajat, majd megpároljuk a kockára vágott hagymát.  Én egy kicsit fényesebben szeretem, ezért is írtam több vajat, de elvileg 5 dkg is elég lenne, ezt mindenki eldönti, közben is lehet adagolni! Ha megpároltuk, ráöntjük a tejszínt, és sóval, borssal ízesítjük. Addig kevergetjük, míg besűrűsödik a szósz. 

A tésztafőzésnél figyeljünk arra, hogy ha felforrt, akkor adjunk hozzá sót, és egy kevés olajat, mert így nem fog annyira összeragadni! Ha előre beletesszük a sót, lassabban forr fel a víz...
Én úgy szoktam, hogy kifőzőm a tésztát, majd hozzáadom egyből a tejszínes keverékhez. A tésztafőző vízben pedig kb. 3-5 perc alatt készre főzőm a zöldborsót és azt is rászedem a tésztás-tejszínes alapra. Jól összekutyulom és már kész is! Tálaláskor megszórhatjuk egy kis petrezselyemmel és a pirított baconnel.

Jó étvágyat:)!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése